5 funkcji, których Twój SAP HR nie jest w stanie zrobić z raportami

Przyglądając się procesom związanym z zarządzaniem raportami SAP HR można dojść do wniosku, że SAP pomimo swoich niezwykłych możliwości gromadzenia i przetwarzania danych – ma spore problemy z elastycznym wyeksportowaniem konkretnych danych. Olbrzymi ocean danych, jaki można spotkać we wszystkich modułach SAP HR nie oddaje w prosty sposób tego, co zawiera.

Obecnie użytkownik poza zestawem standardowych raportów, bądź wykorzystując zapytania AdHoc – nie ma możliwości elastycznego stworzenia nowych raportów bez albo to stworzenia (drogiego) raportu w języku ABAP, albo ręcznego łączenia (na przykład w Excelu) kilku standardowych (bądź nawet klienckich) raportów.

Jak bardzo wpływa to na pracochłonność – nie muszę chyba przekonywać. Każdy użytkownik biznesowy traci dużo czasu przygotowując różne zestawienia danych. Pojawia się pytanie – czy da się wyciągnąć interesujące dane w o wiele krótszym czasie? Jakie rozwiązanie jest w stanie pomóc? Czego SAP nie posiada, a byłoby potężnym zastrzykiem oszczędności czasowo/kosztowej?

Czego nie potrafi standardowy system SAP HR:

1 – Tworzenie raportów zawierających dane ze wszystkich obszarów SAP HR

Zapytania AdHoc oprócz swojej niezwykłej prostoty – posiadają spore ograniczenia. Nie jesteśmy w stanie w prosty sposób wyciągnąć danych z Payrolla, struktury organizacyjnej czy wyliczeń księgowań. Czy istnieje prostszy sposób niż ABAP, bądź ręczne „klejenie” raportów?

2 – Elastyczna zmiana gotowych raportów

Wystarczy mała zmiana zapytania, aby proces stworzenia raportu musiał zostać powtórzony, nierzadko zajmując godziny, aby dostać gotowy zestaw danych.

3 – Tworzenie kalkulacji za pomocą wbudowanego modułu

Wystarczy potrzeba dodania do raportu formuły matematyczne (dodaj, odejmij, procent itp.) aby dane musiały wyjść poza system. Należy zadać sobie pytanie – jak to wygląda z punktu bezpieczeństwa systemu. Czy jesteśmy w stanie zagwarantować, że dane te wychodząc poza SAP są bezpieczne?

4 – Wysyłka raportów

Załóżmy, że raz w tygodniu potrzebujemy wysłać do szeregu osób ten sam raport, zawierający jednak inny zestaw danych (na przykład raport odnośnie dni wykorzystanych urlopów z podziałem na pracowników ulokowanych w różnych departamentach). Jak można w SAPie przeprowadzić taki proces? Obecnie tworząc osobne raporty, i wysyłając mailem do osobnych odbiorców. Czy da się szybciej?

5 – Wstawienie graficznych elementów do raportów

Corporate Identity, czyli identyfikacja wizualna przedsiębiorstw coraz częściej musi być wykorzystywana podczas prac z szeregiem dokumentów. By wysłać raport na papierze firmowym, bądź wysłać formularz do GUS – potrzebna jest modyfikacja standardowego systemu SAP

Czy istnieje możliwość wypełnienia wyżej wymienionych luk standardowego systemu SAP HR? To pytanie ma swoją odpowiedź. Pod tym linkiem znajdą Państwo na nie odpowiedź.

5 1 vote
Ocena
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments